Kapcsolat Gy.I.K. Felelősség    
 
Hírek

2010/12/29

A kérdésfeltevés átmenetileg szünetel.

köszönettel: a szerk.

2009/05/01

Kérjük Önöket, amennyiben a befizetéstől számított harmadik napon sem kaptak még választ értesítsenek bennünket, mert előfordul, hogy nem tudjuk a befizetőt beazonosítani.

köszönettel: a szerk.


   Keresés a válaszok között


Kereshet a kérdés azonosítójára, a korábban megadott névre és kérdésre, valamint a válaszra is.


   Statisztika

Összes kérdés: 2863
Ebből ma érkezett: 0


A keresés eredménye:

G. Lászlóné 2008-02-26 11:09 [3452]
Dr. Tóth Edina részére tisztelt ügyvédnő! Segítségét szeretném kérni az alábbi ügyben. (van) szerződésem a t-com-mal. két ingatlanban, két ügyfélszámmal egy név alatt. 2007 július 20.-án mind a két ingatlanból költözésre került sor másik két ingatlanba. a vonalakat áthelyeztettük az új címekre, de az egyik vonalhoz tartozott ADSL is. Az áthelyezés (telefonon) kérelmezésekor jeleztem, hogy az ADSL szolgáltatást a másik vonalhoz tartozó számon szeretnénk tovább üzemeltetni. Majd mikor megérkezett a szolgáltató munkatársa, hogy bekösse a vonalat az ADSL szolgáltatást az eredeti vonalhoz tarozó helyre vitték tovább. Azon a címen a munkalapon nem vettük át az ADSL-t. Ezt a hibát jeleztem a szolgáltatónak... Többszöri megkeresésemre sem reagáltak. Majd azt a lehetőséget ajánlották fel, hogy kérjük új áthelyezésként, természetesen térítés ellenében, amit az internet szolgáltatónak is meg kell fizetni. Kértem a szerződés felbontását méltányosságból, mert még hűségidő kötelezett A mai napig nem rendezőzött a szerződésünk és az alapdíj a mai napig is fennáll. Szeretném ezt a problémát a Békéltető Bíróságon lezárni. Tisztelt hölgyem, arra szeretném felkérni, hogy a t-com-mal szembeni peremben képviseljen. vagy, ha ön nem tudja más elfoglaltsága miatt az ügyemet elvállalni, kérem, adja meg egy kollegájának elérhetőségét, aki ilyen területen járatos. Az ügy a fentiekben nem részletes. Személyes megbeszélést szeretnék kérni. köszönettel G. Lászlóné 06 70 381 18 30 Budapest 2008-02-14

Kedves Kérdező ! Az ügyhöz az észrevételeim a következők: Az Ön által írt személyes konzultáció nagyon fontos, hisz először is szerződést kell megvizsgálni, az a kiindulási alap. A felmondás lehetőségét, jogkövetkezményeit az tartalmazza. A Békéltető Bíróság alatt, gondolom a fogysztóvédelmi törvényben ismertetett Békéltető testületet érti, és ide kíván fordulni ügy mihamarabbi rendezése érdekében. A Testületről és eljárásáról a következőket kell tudni (lényeg): 19. § (1) A békéltető testület hatáskörébe az áruk és szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződések megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése tartozik. 20. § (1) Az eljárásra az a békéltető testület illetékes, amelynek területén a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye, illetőleg a 28. § (2) bekezdése alapján eljárást kezdeményező szervezet székhelye található. 25. § (1) A békéltető testület háromtagú tanácsban jár el. Az eljáró tanács egyik tagját az eljárást megindító fogyasztó, illetve a fogyasztói érdekek képviseletét ellátó társadalmi szervezet, egy másik tagját pedig az eljárással érintett gazdálkodó szervezet jelöli ki a testületi tagok 21. § (2) bekezdésében meghatározott listájáról, és az így kijelölt két tag jelöli ki az eljáró tanács elnökét. (3) Ha a felek az ügy eldöntését egyszerűnek tartják és egy testületi tag személyében megállapodnak, ez a testületi tag egyedül jogosult az eljárás lefolytatására. 27. § (1) A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett gazdálkodó szervezettel közvetlenül megkísérelje a panaszügy rendezését. (2) E körben a gazdálkodó szervezet fokozott együttműködésre köteles. Ha a fogyasztó panaszával nem ért egyet, köteles a fogyasztónak erről haladéktalanul rövid indokolással ellátott írásbeli nyilatkozatot adni. 28. § (1) A békéltető testület eljárása a 27. §-ban szabályozott egyeztetést követően kérelemre indul. (3) A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. Az írásos formának elektronikus irat használatával is eleget lehet tenni. A kérelemnek tartalmaznia kell a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét, illetve az eljárást kezdeményező szervezet nevét, székhelyét és az érintettek felhatalmazását, b) a panasszal érintett gazdálkodó szervezet nevét, székhelyét, c) - ha az illetékességet a 20. § (3) bekezdése szerint a szerződés teljesítésének helyére kívánja alapítani - a fogyasztónak a teljesítés helyére vonatkozó nyilatkozatát, d) a panasz rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, e) a fogyasztó nyilatkozatát a 27. § (1) bekezdésében előírt feltétel teljesítéséről, f) a testület döntésére irányuló indítványt. (4) A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a gazdálkodó szervezet írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, illetőleg - közüzemi, valamint pénzügyi szolgáltatási tevékenységet folytató gazdálkodó szervezet esetében - az ügyfélszolgálati iroda elutasító nyilatkozatát, ezek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az egyeztetés megkísérléséről. 30. § (1) Az eljárás során a tanács elnöke egyezséget kísérel meg létrehozni a felek között. Ha az egyezség megfelel a jogszabályoknak, a tanács azt határozattal jóváhagyja, ellenkező esetben, illetve egyezség hiányában az eljárást folytatja. A tanács elnöke szükség esetén a fogyasztót jogairól és kötelezettségeiről tájékoztatja. (6) A tanács az eljárást az eljárás megindulását követő hatvan napon belül befejezi, indokolt esetben ezt a határidőt a testület elnöke legfeljebb harminc nappal meghosszabbíthatja. 32. § A tanács határozata a) ajánlás, ha a panasszal érintett gazdálkodó szervezet az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozott, hogy a tanács döntését kötelezésként nem fogadja el, vagy b) kötelezést tartalmazó határozat, ha a panasszal érintett gazdálkodó szervezet az eljárás kezdetekor (alávetés) vagy a határozat kihirdetésekor nyilatkozatában a békéltető testület döntését magára nézve kötelezőként elismerte. (2) Az eljárás költségét az a fél viseli, akinek terhére a tanács az ügyet eldöntötte. 34.§(2) A tanács határozata ellen fellebbezésnek nincs helye, a határozat érvénytelenítése azonban kérhető a bíróságtól, a (3) bekezdésben meghatározottak szerint. (3) A fél a határozatnak a részére történt kézbesítésétől számított tizenöt napon belül keresettel a határozat érvénytelenítését kérheti a békéltető testület székhelye szerint illetékes megyei bíróságtól, ha a tanács összetétele vagy eljárása nem felelt meg e törvény rendelkezéseinek, vagy a 19. § (1) bekezdése alapján a békéltető testületnek nem volt hatásköre az eljárásra. (A szabályokat teljeskörűen a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18-37. §-a tartalmazza) A panaszát mindenképpen jelentse be írásba is a szolgáltatóhoz, hogy bizonyítani tudja, hogy a Testülethez fordulás előtt megpróbálta a vitát rendezni ( kérelemhez a levelet, amit ajánlottan adjon fel, és az ajánló szelvényt is csatolnia kell ). Látatlanban nem tudom, hogy a hűségidő lejárta előtt milyen következményekkel lehet felmondani a szerződést, de az biztos, csak díjfizetés mellett. Kérdésként merül fel, hogy egyáltalán fel kellene bontani a szerződést, nem lehet e a szerződés fenntartása mellett áthelyezni az ADSL-t, hiszen csak a címük változott a szolgáltatást ugyanúgy igénybe szeretnék venni. Sajnos, amíg a szerződés él, az alapdíjat fizetni kell.

tisztelettel:
Dr. Tóth Edina
drtothedina@onlinejogasz.hu



   OnlineJogász.hu
 
© www.onlinejogasz.hu ViP-CMS - A Sokszínű Tartalomkezelő Rendszer